Valimised 2017

15.10.2017 toimuvad kohaliku omavalitsuse volikogude valimised.

Täpsem info tähtaegade ja kandideerimise kohta ning esitamiseks vajalike dokumentide vormid on leitavad Vabariigi Valimiskomisjoni kodulehelt http://www.vvk.ee/avaleht/ või http://www.vvk.ee/kov2017

Elva valla valimiskomisjoni info, otsused ja protokollid leiad Elva valla veebilehelt aadressil: http://elva.kovtp.ee/valimiskomisjon

Volikogu

Palupera Vallavolikogu istungil 13. oktoobril 2017 otsustati:
  • Võtta vastu „Valgamaa omavalitsuste ühine jäätmekava aastateks 2017 – 2025“.
  • Anda nõusolek koormata isikliku kasutusõigusega Elektrilevi OÜ kasuks Palupera valla omandis olevad kinnistud maakaabeliinide paigaldamiseks (Palupera park, Palupera staadion, Kooli ringtee, Palupera kooli tee).
  • Kinnitada täiendavaks piirkonnakogu liikmeks Madis Haug.
 

Kalkulaatorid

Külade sihtnumbrid

Räbi67503
Lutike67504
Neeruti67505
Päidla67506
Astuvere67507
Atra67508
Miti67509
Mäelooga67510
Palupera67511
Pastaku67512
Urmi67513
Hellenurme67514
Nõuni67515
Makita67516

 

Omniva Sihtnumbrite otsing: www.omniva.ee

Sihtnumbrite otsing: www.postiindeks.ee

 
TAI tuletab taas meelde köögiviljade söömise vajalikkust Trüki E-mail
Tervise Arengu InstituutTervise Arengu Instituut (TAI) alustab taas köögiviljade söömist edendavat teavitust „Köögiviljad kaalu ei kasvata“, et innustada inimesi senisest oluliselt enam köögivilju sööma. Instituudi eksperdi Tagli Pitsi sõnul on köögiviljad vee- ja kiudaineterikkad ning täidavad seetõttu hästi kõhtu, andes samal ajal vähe energiat. „Kui süüa piisavalt köögivilju, saab kõhu täis juba väiksema energiakoguse juures, mis aitab tagada normaalset kehakaalu,“ kinnitas Pitsi.

Soovitatav päevane kogus köögivilju on vähemalt 300 grammi ehk kolm portsjonit päevas. Eelistama peaks värskeid või külmutatud vilju ning arvesse lähevad köögiviljad igasugusel kujul - niisama näksides kui toitude koostises, värskena või kuumtöödeldult. Toidusoovitustes ei loeta köögiviljade hulka kartulit ja bataati, mis on tärkliserikaste toitude grupis ega ka avokaadot ja oliive, mis kuuluvad lisatavate toidurasvade, pähklite, seemnete ja õliviljade gruppi.

Lisaks rohkele vee- ja kiudainete sisaldusele on köögiviljades ka hulgaliselt erinevaid vitamiine, mineraalaineid ja bioaktiivseid ühendeid, mis aitavad ennetada haigusi, tugevdavad immuunsüsteemi ning hoiavad kontrolli all vererõhku ja vere kolesteroolitaset.

Vitamiine ja mineraalaineid sisaldavad eri viljad erinevates kogustes. „Näiteks on südamele vajalikku kaaliumi palju redistes, kapsastes, rohelistes köögiviljades, porgandites, baklaþaanides, kaunviljades. Magneesiumi saame rohelistest lehtköögiviljadest, maitsetaimedest ja kaunviljadest, vaserikkad on seened ja kaunviljad,“ tõi Pitsi mõned näited.

Selleks, et teha köögivilju sisaldavad toidud rohkem kättesaadavaks, löövad TAI teavituses kaasa mitmed söögikohad üle Eesti, kes teevad köögiviljaroogadele sooduspakkumisi või pakuvad uudseid köögiviljarohkeid toite. Kõik, kes soovivad teavitusega veel liituda, saavad seda teha toitumine.ee lehel.Teavitusse on kaasatud ka kaupluseketid Selver, Prisma, Rimi, Coop ja Comarket.

Kuna kampaania laused on osutunud rahva seas populaarseks, pakume võimalust toitumine.ee veebilehel (http://toitumine.ee/kampaania/viljad/) kujundada oma lausega plakat ja võita auhindu. Veebilehelt leiab ka retsepte köögiviljarohkete toitude valmistamiseks.

Eestis on ligi 60 protsenti meestest ja pea pooled naistest ülekaalulised või rasvunud. Soovituslikult, ehk vähemalt 300 g köögivilju päevas, sööb vastavalt uuringu tulemustele alla kolmandiku elanikest. Üheks põhjuseks, miks seda ei tehta, on eksiarvamus, et köögivilju juba süüakse piisavalt. Köögiviljade mittesöömist põhjendatakse ka sellega, et nende valmistamine on ajakulu ja vaeva nõudev tegevus. Samuti ei teata, mida neist valmistada võiks.

Lisainfo: Maris Jakobson, Tervise Arengu Instituudi avalike suhete juht, 659 3906, 5302 2737, E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud

Viimati uuendatud ( teisipäev, 13 september 2016 )